4 روش ساده برای افزایش انرژی بدن انسان
.
درباره ما
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

یک شیرینی بزرگ می تواند مقدار قابل توجهی کالری وارد بدن شما کند اما بدن انسان به سوخت و ساز سریع‌تر آنها تمایل دارد. از این رو، ممکن است با افت قند خون و خستگی مواجه شوید. شما با مصرف پروتئین های بدون چربی و کربوهیدارت های تصفیه نشده می توانید سطح پایدارتری از انرژی را برای بدن خود تامین کنید.

همه ما برخی مواقع احساس می کنیم که انرژی خود را تقریبا به طور کامل از دست داده ایم. شما ممکن است روز خود را قوی و شاداب آغاز کنید اما در میانه روز احساس کنید ادامه فعالیت ها دیگر برای شما امکان پذیر نیست.

 

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هاروارد"، خستگی شرایطی است که همه ما تجربه می کنیم اما با در نظر گرفتن برخی اقدام های پایه می توانیم بار دیگر باتری های کم توان خود را شارژ کنیم. برای آشنایی با این روش ها در ادامه همراه ما باشید.

1. آهنگ حرکت خود را تنظیم کنید

اگر فردی فعال و زرنگ هستید، احتمالا به انجام بدون وقفه فعالیت های خود علاقه دارید اما بهتر است ریسک نکرده و خود را از انجام فعالیت های بیش از اندازه دور نگه دارید. به عنوان مثال، به جای آن که کل انرژی بدن خود را طی دو ساعت مصرف کنید، آن را بین انجام وظایف روزانه از صبح تا شب تقسیم کنید، در شرایطی که بین آنها از استراحت کافی و وعده های غذایی نیز بهره می برید.

2. به پیاده روی بروید یا چرت بزنید

هنگامی که احساس می کنید انرژی خود را از دست داده اید هیچ چیزی به اندازه یک چرت نیروبخش رضایت بخش نیست. با این وجود، اگر با خواب شبانه خود مشکل دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که چرت زدن می تواند شرایط بی خوابی را وخیم‌تر سازد. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید به جای چرت زدن می توانید به پیاده روی بروید. نیازی نیست مدت زمان زیادی را به پیاده روی اختصاص دهید. اگر با مشکل بی خوابی دست و پنجه نرم نمی کنید نیز می توانید از چرتی 20 تا 30 دقیقه ای لذت ببرید.

3. استفاده از مکمل ها را کنار بگذارید

ممکن است چیزهایی درباره مکمل های تقویت کننده انرژی یا ضد پیری شنیده باشید اما بهتر است چندان خود را درگیر مصرف این مواد نکنید زیرا در بسیاری موارد مدرکی درباره کارآمد بودن آنها وجود ندارد.

DHEA: DHEA هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود و امکان ساخت آن در آزمایشگاه از مواد شیمیایی یافت شده در سیب زمینی شیرین وحشی و سویا نیز وجود دارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که DHEA فایده ای واقعی برای افزایش انرژی داشته باشد و همچنان در برابر عوارض جانبی آن نیز علامت سوال وجود دارد.

آهن: آهن زمانی انرژی شما را افزایش می دهد که با کمبود آن در بدن خود مواجه باشید. کمبود آهن از طریق آزمایش خون مشخص می شود. در غیر این صورت، نیازی به دریافت آهن ندارید و مصرف بیش از اندازه آن نیز می تواند مضر باشد.

ویتامین های گروه B: درست که ویتامین های B (B1، B2، B6، B12) به بدن در تبدیل مواد غذایی به انرژی و تامین سوخت مورد نیاز سلول ها کمک می کنند اما دریافت بیش از اندازه ویتامین های B تاثیری در شارژ فوق العاده سلول ها ندارد.

4. سوخت مورد نیاز بدن خود را عاقلانه تامین کنید

یک شیرینی بزرگ می تواند مقدار قابل توجهی کالری وارد بدن شما کند اما بدن انسان به سوخت و ساز سریع‌تر آنها تمایل دارد. از این رو، ممکن است با افت قند خون و خستگی مواجه شوید. شما با مصرف پروتئین های بدون چربی و کربوهیدارت های تصفیه نشده می توانید سطح پایدارتری از انرژی را برای بدن خود تامین کنید. مصرف ماست کم چرب به همراه مقداری آجیل، کشمش و عسل را امتحان کنید. وعده های غذایی روزانه خود را حذف نکنید. به خاطر داشته باشید، بدن شما نیازمند مقدار مشخصی از کالری برای ارائه عملکرد مناسب در طول روز است.

مترجم: محمد مهدی حیدرپور

http://www.asriran.com/fa/news/493715/4




:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انتظارظهور
ت :
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی